پرش به محتوای اصلی
4 اشتباه افرادی که (UX) یک سایت را طراحی می کنند

4 اشتباه افرادی که (UX) یک سایت را طراحی می کنند


mistake-featured

به عنوان یک طراح از شما انتظارات غیر ممکن دارند. در زمان بسیار کم از شما یک فرآیند پیچیده در عین حال ساده و زیبا را می خواهند و هنگامی که شما طراحی رابط کاربری یک سایت را به خوبی انجام می دهید همانند یک ستاره می درخشید.
هنگامی که قادر به انجام انتظارات خواسته شده در زمان کم نیستید احساس نارضایتی زیادی می کنند. طراحان بیشتر تمایل دارند کارهای خود را از طبیعت الهام بگیرند و این را بدانید که ما خودمان بزرگترین منتقد برای طرح های خود هستیم.
اما در این لحظات دلسرد کننده ، اگر قبول داشته باشیم که در طرح خود اشتباه داشته ایم یک فرصت استثنایی داریم برای آنکه رشد کنیم و بیشتر یاد بگیریم.
آنچه تا به حال از دست داده ایم، گرفتن یک دانش از مردم است :
طراحان در شروع کار یا یک پروژه جدید با هدف درهم کوبیدن و بدست آوردن موفقیت جدید کار را آغاز می کنند. و در طراحی به جزئیات کوچک ، چیزهای ناچیز که مردم به آن ها توجه نمی کنند حساسیت نشان می دهند. اما در این حین مردم هم به نکاتی توجه می کنند که ما نمی دانیم.
این مسئله نیست که ما چیزی را نمی دانیم. چیزهایی که به ما تدریس نمی شد اما تاثیر بسیار زیادی در کار ما داشت.
اگر شما به طور رسمی و یا غیر رسمی آموزش دیده اید شما را تشویق می کنم به مطالعه در رابطه با هنر یا صنعتی که در آن کار می کنید. در طراحی از شما انتظار می رود به یادگیری و درک اصول طراحی ، ارتباطات ، پویایی بصری ، رنگ و غیره بپردازید اما این را بدانید آنچه تا به حال از دست داده ایم، گرفتن دانش از مردم است.
به طراحان در مدرسه مطالعه در ارتباط با مردم آموزش داده می شود و ما می دانیم که هنر در صنعت ما ( طراحی سایت ) درک زیبایی شناسی و بدست آوردن آموزش از عمق مردم است.
حال عدم درک این دانش یک شکاف بزرگ در طرح های ما برای تاثیر گذاری در مردم ایجاد می کند.
و ما در این مقاله به برخی از اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربری سایت ( UX ) اشاره می کنیم.
 

اشتباه 1 طراحان رابط کاربری سایت ( UX ) :  انجام کار با فرض درک بیشتر از کاربران 
طراحان افراد معقولی هستند. آنها با صرف مقدار زمان زیاد باید رابط کاربری سایت را طراحی کنند و یک دانش بصری در ارتباط با کارهایی که بر روی وب سایت انجام می شود داشته باشند.
آنها را به خودتان بگویید ( این حس مشترک است ). اما فقط این حس مشترک نیست. این دانش مشترک بین شما طراحان است. شما زمان زیادی را در محیط با هم سپری می کنید اما فقط این دانش را دریافت می کنید.
یک سوال ؛ آیا کاربران شما حرفه ای هستند ؟ نه آنقدر. این است که فرضیات ما در طراحی رابط کاربری سایت ویرانگر هستند.
فرضیات ما در ارتباط با کاربران :
مطمئن هستید که سولات آنان را پاسخ می دهید.
می دانید که کاربران را در سایت چگونه کنترل نمایید.
می دانید که از چه علامت ، آیکون و آرم معنی دار استفاده کنید.
توجه کامل ما ، بیشتر در طراحی به خودمان است.
دستورالعمل هایی که ما به آنها می دهیم می خوانند و پیروی می کنند.
می دانید چگونه یک بخش را در سایت می خواهند پیدا کنند.
مشکل را مشاهده می کنید ؟ این فرضیات ما معقول هستند. اکثر کسانی که طراحی رابط کاربری سایت را انجام می دهند در هنگام طراحی این فرضیات را در ارتباط با کاربران دارند اما در این فرضیات مسئله ای نهفته است. این فرضیات بر اساس واقعیت نیستند.
برخی از کاربران فقط دنبال یک سرنخ نیستند.
برخی از آنها کنترل ما را در اولین بار نمی بینند.
کاربران تصاویر گیج کننده ما را پیدا نمی کنند.
چند وظیفه یا منبع در کوتاه ترین زمان به کاربران نمایش داده می شود و باعث پریشانی آنها می گردد.
دیگر حاضر به دنبال کردن دستعورالعمل شما نیستند.
در حالی که اکثر آنها مطمئن نیستند چه می خواهند و به دنبال چه هستند، شما در شغل خود به عنوان یک طراح باید به طور مستقیم با کاربر در ارتباط باشید و طرح خود را بر اساس افرادی که به سایت دسترسی دارند مرتب کنید تا بتوانید کاربر را از طریق فرآیند خود از نقطه صفر به خط پایان حرکت داده و هدایت کنید.
 
اشتباه 2 طراحان رابط کاربری سایت ( UX ) :  طراحی برای کاربر
طراحی برای کاربر ! در طول این سالها در هنگامی که به این قسمت از مشاوره می رسیم مورد ضرب و شتم قرار می گیریم.
ما به همین مورد اشاره کردیم ، بر روی نیاز های کاربر تمرکز داشته باشیم برای طراحی از آن استفاده کنیم. اما نباید همه چیز را با توجه به خواسته کاربران طراحی نمود.
این یک ایده ی وحشتناک است.
می پرسی چرا ؟ از آنجا که اغلب سایت ها یک دسته کاربر ندارند. شما با کاربران و مخاطبان هدف خود سر و کار دارید. طراحی را به گونه ای انجام دهید که کاربران با آن به تعامل بپردازند نه شما با آنها.
به عنوان مثال نگاهی به گوگل می کنیم. آنها بر روی اکثر کاربران خود متمرکز هستند. اما چه کسی را برای کاربر هدف خود در نظر می گیرند ؟ جستجوگران. آنها مقدار زیادی از زمان خود و میلیاردها دلار را برای این صرف کردن که زیر ساخت خوبی برای جستجوگران بسازند و بر روی آنها بهتر تمرکز کنند.
آیا جستجوگران تنها کاربر آنها هستند ؟ در واقع نه. همانطور که معلوم است آنها انواع مختلفی از کاربران را دارند.
تبلیغ کنندگان : گوگل می داند که تبلیغ را قبول خواهد کرد اما هر آنچه که آنها بخواهند انجام نمی دهد. آنها از ناشران و تبلیغ دهندگان نمی پرسند که چه انتظاری از سایت آنها دارند و اگر به مخالفت با قوانین گوگل بپردازند و راه خود را بروند از طرف گوگل مجازات می شوند.
ربات ها : گوگل ترافیک غیر معمول که توسط ربات ها در سایت خود دارد را بلاک می کند. که به معنی میلیون ها کاربر کاذب است که مسدود شده است.
کلاهبرداری : بلاک کردن وب سایت های فریبنده ، خود شما می دانید آنها از دکمه دانلود جعلی برای نصب باج افزار بر روی کامپیوتر شما استفاده می کنند. 
جستجوگران : مردم به طور منظم برای پیدا کردن هر چیزی به صورت آنلاین به گوگل مراجعه می کنند و گوگل هم پول خود را از این کاربران بدست می آورد پس مخاطب هدف گوگل آنها هستند. گوگل برای آنها تبلیغات در نظر می گیرد، برنامه برایشان درست می کند و اجازه می دهد نرم افزار خود را از سایت ها معتبر دانلود کنند.
گوگل برای کاربرانی که با اهداف آنها در تضاد هستند خود را به تباهی نمی برد.
گوگل از کاربران خود تجربه به دست آورده و بر روی آنها متمرکز می شود. حال اگر شما یک تبلیغ هرزه نگاره را وارد جستجوگران کنید ، شما حذف می شوید. اگر شما یک ربات برای انداختن محتوا در نتایج جستجو خود درست کرده باشید مسدود می شوید. گوگل برای کاربرانی که با اهداف آنها در تضاد هستند خود را به تباهی نمی برد.
من می دانم ؛ نیت ، طراحی برای کاربر بود. اما باید به مخاطب هدف توجه کرد. اما این چیزی است که اغلب طراحان از دست می دهند. پس شما این نکته را بدانید و از دست ندهید.
 
اشتباه 3 طراحان رابط کاربری سایت ( UX ) :  اصطکاک کافی نیست
وقتی حرف از اصطکاک می آید به این منظور است، استفاده از هر عنصری که در روند طراحی شما گذاشته شده است.
طراحان مطلوب بر این باورند که اصطکاک برای کاربران بد است. اگر به درستی طراحی رابط کاربری را انجام نداده باشیم کاربران آنچه را که ما می خواهیم انجام نمی دهند. که این کمی ما را می ترساند.
همه وب سایت ها نیاز به اصطکاک دارند.
زمانی که با صدای بلند به موسیقی گوش می دهید می خواهید صدای آن را کم کنید چه می کنید ؟ کنترل بر می دارید و صدا را پایین می آورید ، درست است ؟ این همان اصطکاک است. اصطکاک یک شمارنده حجم از انواع مختلف است. تنظیم بالا و پایین صدا برای کاربر جذاب است.
در اینجا به این مسئله می پردازیم وب سایت ها چگونه از اصطکاک استفاده کرده اند.

کاریج لیست : کاربران از ارسال 50 بار یک تبلیغ متنفر هستند. آنها با ایجاد یک شبه تبلیغ از ارسال آگهی جلوگیری کرده و با آگهی هایی که در سایت خود قرار می دهند کاربر نسبت به نیاز خود آن را دنبال و پیدا می کند.
گوگل : با جستجوی کاربر نیاز آن را نمایان کرده و در نتایج جستجو نمایش می دهد و اگر شما بخواهید با رفتار غیر معمول کاربر را به سمت خود بکشانید اول به شما هشدار می دهد و بعد شما را مسدود می کند.
اورجینال : یک سایت پرسش و پاسخ است. آنها یک سیاست ساده دارند ؛ احترام به کاربر و افرادی را که بخواهند از آن چشم پوشی کنند با دادن یک هشدار مسدود می نمایند. و یک مکان امن برای کاربر جهت پیدا کردن محصولات اورجینال بوجود آورده اند. 
اصطکاک یک مسئله برای طراحان است. آنها یا نمی دانند که چگونه باید از عناصر خود برای جذب مشتری استفاده کنند و یا نمی دانند همچین عناصری وجود دارند و یا در معرض ابتلا به زیاده روی و آزار کاربر در ارتباط با این عناصر هستند.
اما استفاده نادرست از عناصر به چه چیزی شباهت دارد ؟
قرار دادن سه یا چهار تصویر امنیتی در یک فیلد.
افزایش تعداد مراحل یک فرآیند بی ارزش و افزایش رهایی کاربران از آن.
صفحات طولانی پر از متن و اطلاعات بصری مشابه.
استفاده زیاد از زمینه هایی پر از اشکال مختلف و افزایش خستگی و بی علاقگی کاربر.
استفاده از فیلدهای زیاد در یک فرم که کاربر به سادگی به شما دسترسی نداشته باشد.
تصاویر عمومی و عکس های سهام و کاهش تصاویر معنا دار که باعث می شود کاربران در مقابل آنها مقاومت کنند.
درخواست برای گرفتن اطلاعات شخصی و مالی کاربران یا هر چیزی که باعث بی اطمینانی و عدم اعتماد کاربر شود.
ایجاد اصطکاک در همه اشکال و اندازه ها خوب است اما زمانی که طراحان از دیدگاه خود به این مسئله نگاه نکنند.
 
اشتباه 4 طراحان رابط کاربری سایت ( UX ) :  رئیس چه طرحی می خواهد
اجتناب از اشتباه یک طراح کاربری سایت ، این امر یک مقدار زیادی به شجاعت هم نیاز دارد.
اما مهم تر از آن : درک روشنی از هدف است.
در این قسمت شما طراح رابط کاربری سایت هستید و بپرسید که چه چیزی را باید به انجام برسانید؟ آیا وب سایت شما در حال توسعه است ؟ با چه هدفی ؟
پاسخ روشن و قطعی به این سوال الزامی است.
و به این دلیل جواب این سوال اجباری است که شما بدانید : هدف مشتری را برای طراحی سایت از رئیس یا کمیته اجرایی و یا خود مشتری و کسی که مسئول است بپرسید و بدانید. چه چیزی بدتر از این است که شما بدانید چه اتفاقی خواهد افتاد.
اگر آنها همه چیز را به شما بگویند کار به خوبی به پایان می رسد. اگر به شما تمام اطلاعات را ندهند و شما از هدف آن کار اطلاع نداشته باشید و رئیس شما فقط به چک قرار داد نگاه کند امکان دارد مشتری در ناآگاهی با شکست روبرو شود.
این فوق العاده مهم است که شما در راستای کار قرار بگیرید و در ارتباط با آن با شما صحبت شود.
این مهم است در این رابطه با رئیس خود مبارزه کنید و حتی زمانی که از مبارزه با شما خودداری می کند. چون ندانستن شما به مشتری صدمه می زند.
این عادت مشتریان که در ارتباط با نمونه کارهای شما صحبت می کنند یک اشتباه است چون هدف از ایجاد یک وب سایت با سایت دیگر کاملا متفاوت است.
اما اکثر طراحان این کار را انجام می دهند. برای اینکه می ترسند از شغل خود کنار گذاشته شوند و صدمات مالی ببینند و همچنین دریافت سفارش جدید از نمونه کارهای پیشین برای تمامی طراحان عادت شده است و کارفرمایان بازیکن ردیف اول این ماجرا هستند که این اشتباهات را پنهان می کنند.
در صورتی که می شود در قالب یک تیم عمل کرد و تحقیق ها ، گزارشات ، داده ها و غیره را در کنار هم گذاشت و سپس با تصمیم گیری درست و برنامه ریزی دقیق کار را به اتمام رساند. این کار قطعا شدنی است فقط کمی روند کار را کند می کند.
شما یک حرفه ای هستید. این ابزار را برای پیدا کردن اشتباهات در طراحی رابط گرافیکی سایت ها از دست ندهید. این روند شاید پیچیده باشد اما در انتها یک طرح ساده و زیبا خواهید داشت.
 

تاریخ ارسال :1395/07/30
منبع مقاله :ایده ارتباط تراشه
عضویت در خبرنامه
security_code
logo-samandehi logo-enamad