پرش به محتوای اصلی
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در دنیای رقابتی امروز ، فرآیند جذب و حفظ مشتری بیش از پیش پیچیده شده است. علت این پیچیدگی را می توان در اطلاعات دفن شده ی شرکت ها و سازمان ها یافت که در هر تماس با مشتری ، بدست می آورند.
مشتری مهم ترین عامل رکود یا شکوفایی وضعیت اقتصادی هر واحد تجاری می ‌باشد. بنابراین پیش بینی و کسب آگاهی از نیازهای مشتریان ، تلاش برای مرتفع نمودن آن‌ها و بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده از مهمترین وظایف هر سازمان می ‌باشد. در سال 2000 میلادی نرم افزاری با عنوان "مدیریت ارتباط با مشتری" برای ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان به وجود آمد. این سیستم علاوه بر پایین آوردن هزینه برقراری ارتباط با مشتریان، به برقراری و تثبیت رابطه ‌ای سودمند در جهت افزایش رضایتمندی و وفادار سازی آن ها کمک شایانی می کند. استفاده از نرم افزارهای CRM سهولت و سرعت در ورود و نگه داری اطلاعات مشتریان و استفاده از امکانات جانبی مانند ارسال فکس، ایمیل و پیامک به صورت تکی یا گروهی را به همراه دارد.
مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت اطلاعات

CRM امکان ثبت اطلاعات مشتریان فعلی و احتمالی را در تمامی مراحل ارتباط بین مشتری و سازمان فراهم می نماید، همچنین شما قادر خواهید بود برای دسترسی آسان، اطلاعات را طبقه بندی نموده و سپس آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

برنامه ریزی هدفمند برای بازاریابی و تبلیغات

با استفاده از CRM قادر خواهید بود به بررسی و شناخت دقیق مشتریان بپردازید و بازار هدف خود را تعیین نموده و خصوصیات مشتریان احتمالی را بدست آورید، سپس با استفاده از روش های بازاریابی و ابزارهای تبلیغاتی به روند آشنایی گروه مشتریان سود آور با سازمان سرعت بخشید.

ارتقای سطح فروش

CRM این امکان را فراهم می نماید که تماس های گذشته مشتری را حفظ نمایید و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات بتوانید در تماس های بعدی میزان موفقیت فروش را افزایش دهید.

ارتقای سطح خدمات

CRM این امکان را فراهم می نماید که در زمان ارتباط مشتری با سازمان، اطلاعات ذخیره شده ی وی سریع تر مورد دسترسی قرار گیرد و با شناسایی نیازهای مشتری سطح و کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

افزایش میزان رضایت مشتریان

CRM موجب ارتقای سطح فروش و خدمات شده و باعث می شود سازمان همواره بیشتر از تعهدات خود نسبت به مشتری عمل کند این امر موجب افزایش رضایتمندی مشتری و به طبع باعث افزایش وفاداری وی به سازمان می گردد.

کاهش هزینه های اداری

استفاده از فرم ها و نامه های کاغذی درون سازمان باعث اتلاف وقت و افزایش هزینه های اداری می گردد. CRM با ارائه فرم های الکترونیکی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها و افزایش بهره وری سازمان می گردد.

عضویت در خبرنامه
security_code
logo-samandehi logo-enamad